lördag, juli 05, 2008

1984 och semester

Man läser om FRA lagar och att dom ska skicka ut brev till användare här i England som har laddat ner musik (olagligt) på nätet. Man läser om hur kundernas mobiltelefoner används för att kartlägga "gåmönster" i butiker, hur kreditkortsköpen registerar dina vanor. Hur google säljer information om vad du söker på. Övervakningskameror som ska komma nu med ljud. Vad är det för samhälle? Je proteste! Jag har nu installerat programvara som döljer mig på nätet om jag vill. Jag handlar kontant och stänger av min mobil. Dom ska fan inte veta vad jag håller på med, även om jag inte är speciellt kriminell, dom har ingen rätt. Jag har rätt att vara ifred. God damn!

Ni, ärade läsare, kan iallfall få reda på att vi åker ner till Corwall över helgen. Rapport följer om det händer något av intresse.

Viva la resistencia

Inga kommentarer: