torsdag, juli 24, 2008

8

Idag väcks jag av spytanten och måsarna. Spytanten är någon som spyr långa sessioner, lite då och då. Det låter inte angenämt, lite som långdragna hostningar eller kanske nysningar, såhär: "uuuuuäääächiii". Det är detta chi på slutet som gör mig lite osäker, men jag tippar på att det rör sig om långragna uppkastningar. Jag tycker lite synd om spytanten och önskar att det går över, men det har pågått sporadiskt hela tiden jag har bott här.

Well, upp som en sol och en ny härlig dag.
Idag ska jag vara styrman på Carisma. Vi lär förlora mot Calvados som vanligt, men det ska bli gött att segla iallafall.

3 kommentarer:

Björnen sa...

Skall bli gött att se dig på rätt sida vattenpölen för en gångs skull! Jag passar dock på att fly landet under en vecka - tillbaks först den 4:e, då jag skall sätta mig bakom jobbdatorn igen...

Björnen sa...

Marseille blir det förresten. Skall äta baguetter och parla fransääs i solen. Blir nog alldeles strålande!

sa...

B:
Det ska det.

B:
Parfait! Ayez un voyage gentil