fredag, juli 25, 2008

7

Seglingen gick åt helvete. I sista minuten kom en av våra äldre besättningsmedlemmar med. Denne herre propsar på att sköta rodret. Det är väl ok om man vet vad man sysslar med. Jag höll på att få bommen i huvet flera gånger när han gjorde oväntade gippar och slag utan att varna först, vilket är förenat med potentiell livsfara. När vi hissar focken vid starten uppstår totalt kaos. Jag lyckas få loss skotet vilket räddar personen i fören från att gå överbord, jag känner bommen smälla över 0.1 mm från mitt pannben, samtidigt som rorsmannen ropar förvirrade order. Vi gör myteri. Ner med seglen. Vi bryter. Jag är så arg så jag kokar, men rorsmannen är en inflytelserik forskare och kontorsgranne så jag besinnar mig. Återigen konstateras att vi har för stor fock och för lite kompetens. Jag tror inte jag seglar mer med den rorsmannen eftersom jag gillar mitt pannben.

Inga kommentarer: