söndag, juli 06, 2008

Utflykt till St Ives, Lands End & Mousehole

Mycket trevlig utflykt till St Ives och Lands End. St Ives är surfarnas mekka och mycket pitoreskt. En intressant upplevelse var att försöka beställa en drink på reston vi käka på. Servitrisen hade total nollkoll, vi fick förklara hur man skulle blanda dom: Dry Martini; "martini, dry, with gin". S "kan man ha gin i"? "Aha, det låter ju gott..." "Margarita; tequila, triple sec eller cointreau och limejos, lika delar, skaka med is". S; "shaker?, nej vi har ingen". Vi beslutar oss sålunda att sejfa med gintonic.

Annars var det mkt najs. Vi käkade, gick med Isa (hela tiden) jag fotade 232 bilder. Spektakulär natur på lands end, som var.... spekakulära klippor och ett turistcenter model mindre Skara sommarland. Mousehole, heter nog så för det är en väldigt smal passage till hamnen. Det var mkt pitoreskt och supermysigt. Det var ngn marknad och typ irlänsk folkmusik spelades hetsigt i ett tält. Fok var glada, väderbitna och soliga där. Det var allt jag kom på just nu.

Här är några av mina 232, jag besparar er det mesta således.
/Peace

Vi kör offroad (nya vägen fanns inte i nav.en), "offroad" står det på intrumentpanelen. :=)

St Ives



Engelskt badrum, komplett med eldush, separata varm kall kranar, risbuske, träpanel, fuckingjävla heltäckningsmatta och kakel från 70-talet. Möglets paradis på jorden.

Från vårt rum (tanten som hade BnB'n var superdupertrevlig och ultrakäck på morgonen, jag var nog tyvärr lite seg innan kaffet (som ifs var mer som T), men jag tror ändå jag förmedlade min uppskattning senare)



Lands end



Mousehole


Inga kommentarer: