onsdag, juli 16, 2008

Byrocrazy novocaine

Jag skulle hjäpa till med att dyka i ett projekt i Sverige men all byråkrati har avskräckt mig. Jag kommer snorkla istället. Hoppas det räcker. Det är inte deras fel att dom har dessa regler. Jag tycker dom är bra och generösa. Men jag orkar inte trixa mer. Nog om det.

I en värld av idioter får man gå fram försiktigt så man inte gör någon upprörd. Jag rör mig som en elefant på speed i en kristallbutik. Hur mycket ska folk ta innan något händer? När det värsta som kan hända är att byta kanal mitt i. Varför sover vi? Uppgivenhet eller bara total ignorans? Hela Sverige sover och England lika så, fan hela industivärlden sover. Bortdomnade isolerade från slakthusens vardag. Svineriet. Jakten på vinst. Bedövade av propaganda från bolag som säljer livsstil och ideal. Så vi slipper tänka själva.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ok patrik, nu är det dags att skriva en låt..en arg..lite punkinspirerad kanske;)

sa...

Jag har redan skrivit låtar.

Nu skriver jag bara tre bloggar, en roman och en doktorsavhandling.

men det kanske blir en skrivbordslådecomeback