onsdag, december 27, 2006

Allt är som vanligt

Konstigt att komma hem till sitt gamla hem och allt är precis som vanligt. Inget tyder på det som komma ska. Vi snackar om ganska stora förändringar! Hela hemmet ska packas ner, delar ska skickas andra ska lagras och andra ännu större grejer är på G. Men mer om det en annan gång.

Det är otroligt skönt att koppla av iallafall. Dom får stressa i mellandagsrean bäst dom vill. Jag deltar inte. Umgås med vänner och tar det ic.

Imorgon blir det dykning i en iskall, mörk fjord. Dom säger att det är tre meter sikt. Lite bättre än 10 cm, som det var tidigare enligt rykten. Nakensnäckorna brukar vara vanliga såhär års, så det ser jag fram emot. Tar med mig kameran, vi får se om det blir något publicerbart. Temperaturen ska vara nio grader. Varmt för årstiden tror jag.

Nu ska jag laga spaghetti åt C och Björnen!

3 kommentarer:

Björnen sa...

Stort tack för den delikata spagettin å köttfärssåsen!

Det övergår helt mitt förstånd hur du frivilligt vill hoppa ner i 9-gradigt vatten. Det är ju både svinkallt och vått på en gång. Mig veterligt har två onda ting ihop aldrig blivit något gott? Får ändå hoppas att du uppskattar det!

Peppe sa...

Jag håller med Björnen. Dykning i alla ära, men svart iskall fjord?

sa...

Man måste vara helt besatt av livet under ytan och/eller en smula världsfrånvänd och nerd'ig så är det inga bekymmer!

Jag låter mina bilder, som jag tog idag, tala...