fredag, december 22, 2006

Äntligen hemma!

"Molekylfesten" var som väntat mkt trevlig. Jag var utklädd till pirat. Maten på¨The souk var väl ganska god och spännande. Vi rökte vattenpipa och alla tycke dom var balla.

Hemresan var inte lika kul. Det började med att tåget var 71 min. försenat. Men jag hann precis iallafall, eftersom man alltid planerar med minst en timmes försening om man åker tåg i england. Jag kom fram till Heartrow, bara för att hamna i tredje värdlskriget. Pga dimma hade massor av flighter blivit inställda och försenade. Alla som skulle åka med SAS, till Köpenhavn, Oslo, Stockholm och Göteborg skulle checka in vid samma kassa, så ni kan ju tänka er vilket kaos det var. Dom försäkte skrikande ge oss order om vilken kö (det fanns ingen) man skulle stå i osv. Efter att ha köat minst 4 timmar (planet var försenat enl. "rykten") kom jag fram och skulle checka in, med det fick jag inte. Det var stängt, bara att vänta, var beskedet. Jag väntade lydigt i minst en timme till, sedan säger dom att den är inställd. Bara att köa tre timmar (minst) för att boka om till en annan flight. Det gick inte, dom bara stängde biljettkassan. Inga besked, ingenting, ingen kompensation, nada. Vi (jag tog mig ann en ung tjej som var ensam och ledsen) sov på golvet. Jag hittade en internetterminal och bokade in mig på FLYME 20:30 från Stansted dagen därpå som backup. 0515 när biljettkassan öppnade igen, var vi där och försökte komma med på vilket plan som helst till norden. Det gick inte, samma besked igen, allt är fullbokat, kanske den 23:e kunde man få en standby! Jag ger upp med SAS och åker till Stansted. Väntar där i nio timmar och får äntligen checka in. Går direkt till baren och dricker öl. Totalt slut. Landar sedan tre på morgonen, tre timmar försenad, men äntligen äntligen hemma! Hur det gick för alla andra på Heathrow kan man spekulera i för ingen flög igår heller, pga dimman. Stansted flöt på bra, några få inställda bara.

Nu ska jag vara ledig så jag säger:

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR som fan och massa kramar!

Inga kommentarer: