tisdag, december 12, 2006

Ensamhet

Ensamhet borde förbjudas. Det är inte sunt. Man lider, våndas, blir bitter och lite paranoid. Eller så är det bara jag som blir för beroende av sällskap. Men när C har åkt hem känns mina omöblerade ungefärliga 80 kvm väldigt väldigt tomma. Trots den obeskrivliga lyxen, med bland annat EN kran för BÅDE varmt och kallt vatten i badrummet (finns nästan inte i uk), den öppna (gas)spisen och det fantastiska läget vid havet.

Jag saknar dom jag delade hus med, även om dom var jobbiga ibland. Jag saknar katterna, glasspinnemannen, ekorrarna men framför allt internet. Denna källa till allt. Fan. Och min telefon kan dom jävla idioterna inte få att funka, trots att jag har ton när jag lyfter på luren (vilket bör tyda på att det inte är fel på linan i alla fall, vilket BT envist påstår) Fast det är väl något jag missat. Jag är väl konstig och dum bara för jag är från sverige. Så är det nog. Men betalt kan dom ta iallafall. Mkt mkt besynnerligt. Jag räknar nu dagarna tills jag får komma tillbaka till den relativa civilisationen i svenneland. T – 9 idag.

Det går utmärkt att köra högerstyrd bil på fel sida vägen i alla fall. No problem. Vi åkte på utflykt till det mysiga caféet på Jenny Cliff och såna grejer. Bil är ju en fantastisk frihet. När man har den tar man den för given och faktiskt är det ju så att samhället är väldigt uppbyggt runt bilen. Det är egentligen lite skrämmande, om man tänker på hur ruskigt mycket alla dessa bilar förstör vår planet. Vi lever ju bara i en tunn tunn hinna på ytan. Det är väldigt lätt att förneka detta faktum. Men problemen kommer inte att gå att förneka länge till, det är så. Mina barn kommer få problem bara för jag och generationerna innan mig levde det liv vi levde. Så jag upplever faktiskt (ni tycker nog att jag är en kuf) att det är en fantastisk lyx att kunna flyga vart som helst och bara för att det är kul kunna köra runt runt. Oh Cadillac Oh Cadillac!!! (Broder Daniel).

Nu ska jag meditera bort 3 timmar och sen sova.

We ses go vänner!


Glasspinnemannen, smygfotad

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det kunde vara värre:

Nicholas was older than sin, and his beard could grow no whiter. He wanted to die.

The dwarfish natives of the Arctic caverns did not speak his language, but conversed in their own twittering tongue, conducted incomprehensible rituals, when they were not actually working in the factories.

Once every year they forced him, sobbing and protesting, into Endless Night. During the journey he would stand near every child in the world, leave one of the dwarves' invisible gifts by its bedside. The children slept, frozen in time.

He envied Prometheus and Loki, Sisyphus and Judas. His punishment was harsher.
Ho.
Ho.
Ho.

Tänker på dig vännen

sa...

Holy shit det var en stygg saga!

Tackar for uppmuntran. Saker och ting ordnar ju sig sa sakterliga har. Det ar bara det att jag brusar upp lite for latt. Men BT gillar jag inte alls.