söndag, december 17, 2006

RWYC regatta III – med blodsmak i munnen

Partade med tokiga spanjorer / italienare igår. Mycket trevligt. Vi käkade grillspätt, grillade i Carlos pyttelilla ugn, bitvis halvråa men ändå jäkligt goda köttspätt (”pinchos” tror jag det heter). Dom kan sånt där spanjorerna!




Lyckades ta mig upp i tid till regattan (samling 09:00, start ca 10:00) och vädret var kallt, soligt med enstaka regnskurar. Vinden var lynnig och uppförde sig väldans oförutsägbart, vi hade stark vind i ett stråk ungefär i mitten av banan som vi försökte pricka. Mycket taktiksnack och en helvetisk massa segelbyten, så idag fick ”vinschmännen” (jag + Andy) jobba hårt. Det gjorde inte mig något, det är gött att göra bot mot gårdagens synder med lite hårt fysikt arbete. Vi kom nog inte sist, men definitivt inte först heller. Kaptenen/redaren misstänker att riggen inte är 100% ok. Båten gick snabbare innan masten togs av och på igen.

Det är en fantastisk känsla att vara ute och segla sju dagar före jul kan jag säga. Underbart! Nu ska jag återigen ge mig in i kaoset i stan för att försöka köpa en julklapp eller två. Jag hoppade över lunchen på klubben, som jag misstänker kan dra ut på tiden, denna årets sista regatta.

Tre dagar kvar!









Somewhere over the rainbow skies are blue

7 kommentarer:

Björnen sa...

Haha! Schysst förstabild. Den är ju perfekt för att leka den internationellt mycket uppskattade leken "Spot the Swede".

Vill ju inte avslöja för mycket, men det borde vara ganska så lätt även för oerfarna "Swede spotters".

sa...

Swede is a vegetable!

Skoj va? Fast det visste la du redan

Björnen sa...

Rotfrukt - inte grönsak.
Men det är fortfarande ganska så kul. Och om någon rotfrukt kan anses vara naiv och blåögd så är det väl isåfall just kålroten?

sa...

Vissa kanske skulle kalla den Brassica napus rapifera, men bara om man var en riktigt besserwisser och det vill man ju inte vara? ;)

Björnen sa...

Jovisst. Men någon behövde åtminstone inte googla fram det latinska namnet för att kunna briljera... ;)

sa...

VSB

Björnen sa...

ASO