lördag, december 16, 2006

I will survive

Vaknade bisarrt i ottan och var grymt rastlös. Gick upp med tuppen och tro det eller ej; stack ut och sprang en halvtimme längs havet, i soluppgången. Låter som en jävla film eller? Sen lagade jag traditionell engelsk frukost, med bacon, egg och bönor. Jag försökte tom dricka T, men det fick jag hälla ut och göra en hederlig espresso istället.

Jullunchen was very nice. Jag hamnade vid ett bra bord och så vidare. Jag hade valt traditional meny, vilket bestod av:

Förrätt
En sorts tomatsoppa har jag för mig

Huvudrätt
Kalkon, med ”stuffing” som ungefär var som en klick grynig deg (smakade, åt inte), grönsaker kokta lite för länge, typ tranbärssylt, sås och potäter som var kokta lite + stekta. Sen gjorde jag fel; till allas stora förfäran råkade jag ta myntagägga som var till lammrätten, ujujuj vilket hiskeligt klavertramp. Engelsmännen kan vara rätt petiga, speciellt om man ”gör fel”.

Efterrätt
”Julpudding” som typ är massa frukt som man har mosat och sedan vattnat med mängder av brandy i veckor och sedan gäggat ihop till något som ser ut ungefär som kladdkaka, men smakar, well, sprit (kunde inte äta hela, då det smakade typ gammal fylla). Tydligen ska man även tända eld på den (troligen för att bli av med alkoholen) innan man serverar (vilket dom missat) och det förfaller ju vara en god idé; bränn skiten så man slipper äta den!

Inga större missöden inträffade under kvällen, som eskalerade på stampuben ”Sippers”, förutom lite småtafsande, smyghångel, krossande av glas och allmänt flirtande. Inte jag dock, fast iofs hårt ansatt av en tjej som ville, men det ville inte jag. ”I am very married, and happy” sa jag, vilket inte tycktes vara ett argument. ”When is your wife comming over” och ”you look really smart…” försökte hon med om och om igen. Hon kommer nog ha ångest idag, ifall hon minns...

4 dagar kvar och jag kan åka hem på semester med gott samvete; jag ligger sex månader före ”medeldoktoranden” enligt mina handledare! (Jante kan sticka och brinna)


Continental lunch


Sippers!

Inga kommentarer: