torsdag, december 14, 2006

Socialstyrelsen informerar: AlkoVarning and DykFilm

Mina (lyx)problem blir allt färre för var dag! Telewestmannen gav tummen upp OM jag fixar bevis på att jag har bott i Sverige, bankpapper osvosv och OM hyresvärden går med på att det dras en kabel på utsidan av huset. Återigen, håll tummarna! Man vill inte ha BT för dom har en idiotisk nedladdningsbegränsning tex. Plus att för nästan samma pris som jag får bara telefon med BT får jag bredband, digital-TV och telefon!

Annars knegar man på och försöker bara slutföra innan Julledigheten. Bävar inför ’jul-lunchen’ på fredag, som enligt alla rykten är ett fylleslag utan like. Det är på continental hotell, eller som min handledare uttryckte det: incontinential alternativt inconsequential… Kul kille! Jag kommer försöka ta det lite ic, eftersom jag ska upp 14:00 och köra lastbil på fel sida vägen igen (köpa TV etc). Inte så bra att vara så pass bakfull som jag skulle vara om jag drack som jag brukar på fester. Ska hålla mig i skinnet, hoppas jag. Bara ingen lurar mig (=bjuder).

Det farligaste med att dricka med engelsmän är att dom är så jävla artiga och man köper alltid till dom som står i närheten i baren (om man känner dom / tror sig känna dom / inte har känsel alls). Det blir ju många rundor då om man är tex 20 pers. innan alla fått bjuda. Lurigt. Bättre med snåla svenskar, som tex kan få för sig att 04:23, efter en glad afton, börja reda ut vem som är skyldig vad och till vem. ; )

Idag visar jag min lilla dykfilm, som jag gjorde ihop med tre kursare under min underbart ansvarslösa universitetsperiod. The Coffeeroom cinema presents: SWEDISH DYKFILM! (lär locka många).

Peace, love and underpants

4 kommentarer:

Björnen sa...

Hoppas de inte har missuppfattat det: Swedish Dyke Film.
Fast det kanske drar ännu mer folk?

sa...

That's the idea man!

(fast jag ljog lite; jag skrev inte 'Dykfilm' som sanningen maste fram, utan "underwater short film")

Peppe sa...

Björnen! Du har en bloggidentitet!

Björnen sa...

Jepp. Tittut!