onsdag, december 13, 2006

Fun run

Jag ska träffa telewest idag. Dom ska komma och titta på om det går att installera bredband via kabel-TV. Håll tummarna! Det bör gå eftersom grannen har telewest, men man tar ingenting för givet i detta land.

Annars var det Christmas fun run i går, vilket innebar att dom som valt att deltaga sprang ca 3 miles (hur långt det nu är, jag vägrar lära mig) och man kunde vara utklädd. Dom flesta var inte utklädda men storchefen var utklädd till tomten. Rätt kul faktiskt. Jag deltog bara som fotograf till allas glädje (?). Banan gick rakt förbi Plymouth hordistrikt så vi passerade en glädjeflicka som var på jobbet mitt på blanka förmiddagen. Sorgligt att se det, man kan väl förmoda att det finns en stadig (om än berusad) kundkrets från den färja som lägger till just i närheten. För dom som jobbar på labbet hoppas man ju inte ägnar sig åt dylik skörlevnad. Styggt är vad det är. Man kan väl för fan inte köpa en annans kropp på det viset! Nu blev jag sådär arg igen. Ok, jag ska lugna ner mig.

Vi byter ämne till något mera upplyftande. Jag vet att jag inte skulle jiddra om jobbet men jag kunde inte låta bli att fixa en animerad gif, så ni får se lite lite av vad jag gör. Bilden föreställer temperaturen i havsytan över året. Varje bild är en månads medelvärden. Intressant att följa årstidsväxlingarna, inte sant?! (om den inte animerar, klicka)

Skalan är 0 (lila) – 35 (röd) grader celsius.

© PML Remote Sensing Group

2 kommentarer:

Anonym sa...

Schysst bild! Den är ju som en riktig hallis-tripp ju!

Hoppas det går vägen med Telewest. Kollade in på deras hemsida - den ser väldigt ... brittisk ut.
Har en teori om att britter gillar just ljusblått, blå-lila och marinblått. Förutom grått då. Allt i brittiska filmer är nyanser av mer eller mindre glada gråtoner. Och när de skall spexa till det så tar de i och använder en intensiv beige ton!
Fast det är såklart bara mina teorier. Har de någon som helst verklighetförankring?

sa...

Du ar val alltid veklighetforankrad! Bjornen: the man with the facts :)

Sjalv gillar jag Klein blue, eller ultramarin, eller som vi vetenskapsman brukar saga: Na8-10Al6Si6O24S2-4!

Fast allt ar en illusion forstas