lördag, december 02, 2006

Sent ska syndaren vakna

Igår var det dags för "Christmas drinks" och min avdelning tågade således iväg till The Plymouth Gin destillery. Igen brist på sprit direkt. Festliga fakta: dom ägs av Vodka Absolut. Dom hade iallafall ett grymt bra gindrinkutbud och festliga drinkar. Jag väckte bestörtning när jag beställde min andra drink; en vanlig drajja. Classic och very dry. Tre drinkar senare var stämningen på topp och vi gick vidare till "Fishermans" för att möta alla andra, sjunga kareoke (nej inte jag, inga fler "Im-too-fucking- drunk-to-play") och spela pool.

Vi vann pubquizen och priset var en flaska whisky. Den gick åt på tio minuter och sen var stämningen hjärtlig! Heta vetenskapliga (?) diskussioner och helt nya oväntade teorier dök upp. Sprit som incitament för forskning kanske är vägen.

Eller inte.

Inga kommentarer: