onsdag, oktober 22, 2008

"Du är ju vetenskapsman, hitta på något!"

Fransmannen luktar lite fisk idag. Jag är inte säker på varför, jag kan inbilla mig bara. Jag harvar på lite lätt världfrånvänd i mina teorier. Funderar nog för mycket på framtiden tror jag. Oroar mig. Attans. Jag saknar universitetet, jag skulle vilja vara mera i Bristol, det är mycket mer inspirerande miljö. Tung akademisk, perfekt på hösten, man går med en trave böcker under armen, sparkar i höstlöven lite, iförd sin duffel och tror att man är med ömsom i Harry Potter ömsom i döda poeters sällskap lixom. Men det jag gör är nästan mer magi än poesi tror jag. Matematisk modellering. Jepp. Mer magi definitivt. Jag citerar min handledares stående skämt; en unge frågar om nått på en strand, min handledare svarar "jag vet inte", ungen: "vaddå vet inte? Du är ju vetenskapsman, hitta på något!".

2 kommentarer:

Anonym sa...

"I lumpen" var vi ute på marschövning. Dvs vi kånkade på överjävliga ryggsäckar medan löjtnant plutonchefen gick längst fram med händerna i byxfickorna. Då mötte vi en unge som frågade löjtnanten: "Vad gör ni?".. Hans svar är (i min värld) lika odödligt. "Vi vårdar kropp och själ."

sa...

Jepp. Försvarsmakten gör pojkar av män! (eller var det tvärt om? :=)