lördag, oktober 04, 2008

Simma i snor

Alla är förkylda och vädret är inte så najs.

Vi funderar lite på att flytta uppåt i standard. Alltså större kök och högre generell standard. Ev en på gång, vi får se. Dessvärre inte nära havet, men då i gengäld kanske mindre fuktigt, längre från labbet men det kanske bara är bra, osv... Många parametrar där.

Fransmannen fick inte åka, för sina handledare, till det vetenskapliga stormötet i Nice nästa år. Jag kommer åka, men vågar inte visa min entusiasm alltför öppet, för att inte såra. Har skickat in ett sk abstract (sammanfattning) på en grej om* att med satellit estimera hur mycket organismer det finns av olika storlekar i havet och lite därav följande implikationer. Tror det kommer rocka.

Bjöd in fransmännen på middag i morgon, men får nog ringa och informera om läget. "Ni får gärna komma, men var beredda på en simtur genom snor..."

*
grovt förenklat

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte så najs väder här heller:

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/radar.htm

Där fick grodätaren! Klart dom måste välja den bästa...

MD

sa...

Jepp. Den bästa vet jag inte (det är mer att hans handledare tycker han måste fokusera och skriva massa), men jag tycker synd om han.

Ser inte allför upplyftande ut närmsta dagarna heller. Det är väl hösten...

http://www.metoffice.gov.uk/weather/europe/surface_pressure.html

Men en god bok (biometrics statistik för mig) och gräva ner sig i arbete är trevligt i sådana tider.

sa...

Eller:

http://inthenews.co.uk/news/uk/england/flood-fears-as-weather-warnings-put-in-place-$1243549.htm