måndag, oktober 20, 2008

Orsak och verkan

Jag tror det är en förändring i luften. 16 dagar kvar till val i USA. Vi ska nog flytta. Vi var och tittade på en lägenhet idag men den var mörk och trist. Skit. Får se vad som händer, vi kan inte ha det så här med varmvattenberedaren.

Annars är det tätt tätt regn. Jag lagade en misslyckad middag som ingen ville äta och fick äta upp den själv eftersom jag inte slänger mat. En kvarleva från min mormor, via min mamma, tror jag. Allt ska tas om hand. Mat slängs inte. Spara allt. Ibland får C slänga det åt mig, när jag inte klarar det. Psykiskt. Tänker på all energi som lags ner på att ta fram denna mat, alla pengar och förödelsen den genom sin framtagning har orsakat i världen. Känns lite kymigt då att bara kasta bort.

Orsak och verkan.

Inga kommentarer: