tisdag, oktober 28, 2008

Revoltera mot storkapitalet

Fast här på denna ö är jag utan snus. Men imorgon kommer svärisarna med en stock påpassligt. Det blir trevligt. Vi har handlat hem så dom ska stå sig när dom kommer. Nu till dagens betraktelse.

En grej jag kan störa mig lite på är när man vill köpa en vara och dom ligger typ 6 i en påse. Jag balllar alltså. Varför gör dom så? Kapitalisterna. Ska dom suga ut en vanlig knegare på detta viset? Jag tycker vi alla har ett ansvar att perforera dessa förpackingar och ta en, dela priset med antal varor i storförpackningen och kräva att få betala endast detta.

Jävlar i min själ, sanna mina ord.

PS
Jo, en grej till. Idag fick jag mail om att intresse finns på inst. för marin kemi i Göteborg att söka pengar till en postdoc med mig. Jag kommer, om det klaffar, jobba med satellit data och koldioxid modellering i havet. Dvs ungefär det jag gör nu. Men det är många om... Vi får se. Vi kanske kan tänka oss Norrköping om SMHI har något skoj på forskningsavdelningen i rätt ögonblick. Det är iallafall i rätt land?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar du hem, killen? :)

sa...

Nja. Jag är hemma där jag har en plats att sova. Men det är väl något visst med ens hemland ändå och vi är tillbaka om ett år så då är det najs om man har något roligare att göra än att köra taxi. Dykbåtsjobbet är ju bara på sommaren. Vi får se. Och så saknar man ju alla mä. Okej då, jag längtar hem ;)