torsdag, oktober 23, 2008

Stridsgas i det offentliga rummet

Ska man behöva stå ut med vad som helst? Man är ju bara en vanlig liten människa som vill ha det lite trevligt och leva i fred och frihet. Inga höga krav direkt, men idag på gymmet var det inte mindre än två michelinmän som stod och stånkade med vikterna. Den ene hade parfymen från helvetet totalt indränkt över hela sin svettande lekamen, det var som ett kraftfält av intensiv odör runt köttberget. Hur tänker anabolhjärnan? Öööööö, ja vet... öööö.... ja vet .... ööööö.... ja vet... jag öööö... dränker in hela mig i den här schysta parfymen när jag tränar... alla brudarna kommer ba... ööööö.... vilja.... ööööö....

Jag anser denna typ av stridsgas* bör stängerligen bannlysas från det offentliga rummet, å det snaraste då livsfara föreligger för allmänheten. Det gäller även tanter med storblommiga tunga dofter i överdriven mängd.

*
Känns som en bra metafor när vi talar om sån här revirmarkering kombinerad med (rätt misslyckad tror jag) agressiv sexuell marknadsföring

2 kommentarer:

Anonym sa...

Även om han inte blev mer attraktiv för damerna så lyckades han ju i alla fall stöta bort "konkurrensen" (dvs dig). :) På gym ska det lukta svett! (Eller allra helst ingenting..)

sa...

Nix. I 20 minuter stod jag ut (under mitt standardprogram i roddmaskinen). Så jag kapitulerade sålunda icke. Iofs lyfte jag inte mitt sedvanliga skrot efter cykeln, så okej, en delseger fick stinkmannen.