tisdag, oktober 14, 2008

Istället för GPS förvirring

Varför sitter jag här istället för att sova?

Jämför olika GPSer, läser om programmering, nyheter, GP, DN, The times, Reuter, läser om karriärmöjligheter i Sverige (suck), lite forum på NASA som jag redan har läst, återvänder till GPS djungeln. Det är svårare att köpa en GPS för bilen en att åka till månen. Det är 35k parametrar, saker man inte hade en aning om att man inte kunde vara utan, det måste så klart vara; trafikinformation, MP3, fotoalbum, bluetooth, hela EU kartan, POI, osvosvosv och dessutom måste den ha bra recensioner från lynniga webbskribenter. Jag köpte en från TomTom, men mailade och avbeställde ordern*. Vad fan ska jag med GPS till, jag vet väl var jag är!? :)

Jag ska nog sova nu. Vi säger så.

*
Lite i hemlighet hoppas jag att det ska vara för sent att avbeställa så jag får slut på min köpvånda

Inga kommentarer: