fredag, oktober 17, 2008

Engelsk standard

Varmvattenberedaren låter återigen som en blandning av traktor och skadad katt. Jag ringer återigen agenten, hotar med att flytta och understryker vilken bra hyresgäst jag är. Dom måste fixa den. Det är hemskt. Jag blir så trött. Det är 80 pund för att fixa den vi snackar om. Löjligt. Katten kan jag åtgärda genom att mixtra med att tömma ut allt vatten ur systemet och sen toppa upp igen, det brukar funka efter att antal försök.

C kommer hem efter sin svensktjejkväll. Några vi känner bor i ett jävigt lyxigt hus byggt för sex år sen. Vi snackar topp lyxklass alltså. Svindyrt. Och, jag är inte ens förvånad, när jag hör om problemen dom har; kaklet faller av väggarna i köket, varmvattenberedaren (aka "gas central heating", antar jag) har tillslut bytts ut efter att inte ha funkat i veckor, den stora trappan i entren (som ser typ ut som en hotelllobby) rasar delvis ihop pga att golvet under den är fuskbyggt.

Alltså vad är det med Engelska hus? Återigen konstateras total avsaknad av ens basal bygghyfs. Det är en klen tröst att alla andra tycks ha samma problem. Våra egna fukt- och mögelproblem är inte mindre stygga för det. Vill köpa ett fint bra solitt svenskt hus i Sverige. Nu.

Inga kommentarer: