tisdag, oktober 14, 2008

Lägg mackan på huvet!

Oroar ni er över den senaste tidens ekonomiska turbulens?

Börsen störtdyker och nästa dag Glädjeyra på börsen och sen idag sådär på börsen. Vem bryr sig? Det går upp och det går ner. Så har ekonomin sett ut alltid och kommer alltid se ut. I det långa loppet vinner alltid de med skitmycket stålar och vi, majoriteten, betalar notan snällt och inbillar oss att vi är klippare om vi går lite plus nångång ibland.

Jag är skeptisk. Det är mycket nu. Det är bättre att leva i sin egen värld. Skapa den själv. Jag behöver inte vara orolig och nervös över materiella ting. Jag har allt. Mig själv. Min familj. Mitt liv. Piss off med era erbjudanden. Jag vinner om jag vill. Jag bestämmer reglerna. Försvinn onda andar och smutsa inte ner mitt vackra sinne.

Ta bara en sån sak som att Isa mycket beslutsamt idag tar mackan och lägger den med smöret ner uppe på huvet, - där! säger hon glatt. Precis efter att jag noga förklarat att man helst inte slänger mat omkring sig och på golvet. Det är atittyd!

Inga kommentarer: