torsdag, november 30, 2006

The DSE scam

Häromdagen hade vi DSE (Display Screen Environment) Workshop. Det var det mest meningslösa hittills här. Det gick ut på att man skulle lära sig att inte sitta fel, ha musen fel, ha skärmen, fel osv osv osv. Det känns som man har hört det 10000000 gånger förut. Jag vet att man ska vara rak i ryggen, sitta nära och blablabla, men vem orkar sitta som en elchockad stelopererad krocktestsdocka timme efter timme (och lååååt axlarna vara aaavslappnade)? Jag måste få klänga omkring i stolen och åla runt lite granna vid skrivbordet då och då annars får man ju blodpropp ju. God damn!

När man äntligen hade genomlidit en timmes oändligt långsamma slideshowbilder á pogo pedagog 1976, var det dags att göra ett ”scenario” på riktigt. Dom avtäckte med en dramatisk gest ett bord som varit täckt med en filt. En fatalt felaktig skrivbordskonfiguration uppenbarade sig och vi var tvungna att ställa allt till rätta. Pinsamt töntigt! Sen fick man skriva på ett papper att man deltagigt, och det var då min pollett tillade ner; alltsammans var bara att dom ville friskriva sig från allt ansvar om man skulle få ngn slags förslitningsskada eller liknande under arbetet. Jag visste det! När dom hade bedövat ens förstånd med den outhärdligt långsamma föreläsningen lurades man att skriva på. I mitt omtöcknade tillstånd ser jag mig själv således skriva under detta lurendrejeriavtal (det finstilta var så finstilt att man inte ens såg det). Schesse, jag gick på den lätte!

Sverker, save my paranoid soul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ajajaj, du får akta dig. Du vet ju att trött och vresig Patrik är sårbar för yttre påverkan.

Jag har förresten ett litet papper som du kan få skriva på nästa gång du är i det tillståndet... ;)