torsdag, januari 18, 2007

Fina fordon del I

Det finns ganska gott om fina gamla bilar här. Först ut i min bildserie "fina gamla fordon" är denna Morris Minor. Fantastiskt skick.

Detta bilmärke var förövrigt den första bilen i min familj (på min mammas sida, min rika farfar var säkert först ut med något vrålåk) vad jag vet. Min morfar köpte den 1950, för astronomiska 5.000:- Det var den första bilen på den gata dom bodde på. Han körde med den till körskolan, parkerade runt hörnet, gick en lektion och körde sen hem! Vilda västern på den tiden... Min morfar växte upp i skogarna en bra bit norr om Göteborg och där lärde man sig sina egna lagar.

Familjen åkte på tältsemestrar med den lilla bilen. Tänk er; fyra ungar och två vuxna i detta lilla fordon på tältsemester i Sverige!




1 kommentar:

Björnen sa...

Jättefiiiin! =)

Har väldigt svårt att ens tänka mig mig själv på tältsemester, så en hel familj är mig övermäktigt. Stackars satar!