fredag, januari 12, 2007

Toalettkomfort och cybermammor

Köpte en ny toasits idag. Det låter ju föga upphetsande, tycker ni kanske nu. Men det är sannerligen i sista minuten, den gamla drev mig till vansinne med sin totala brist på hygien och stil. En själva sitsen var en sorts badring eller vad man ska säga, tillverkad i äcklig galon och plast. Att sitta på den, eller snarare huka över den, var sannerligen ingen fröjd. Så döm om min glädje under kommande sittningar på en ren, fräsch, vit, härligt standardiserad bekvämlighetsinrättnig.

Låt er inte luras av det oskuldsfulla uteendet, ty den är riktigt snuskig när man väl brukar den.

Annars var det som vanligt; tänkte göra några snabba ärenden på lunchen, bara snabbt till banken och så. Big mistake, halva dagen gick åt att reda ut diverse byråkratiska spörsmål, bara för att min hyra ska bli betald i tid bland annat. Don’t pick a fight med den mäktiga engelska byråkratin för du kommer förlora big time. Jag menar massor av tid.

Vidare måste jag rapportera om att min mamma lyckades installera bredband (hård- o mjukvara) helt själv. Det är ungefär lika mäktigt som att astro/kosmonaut Fågelsång lyckades komma ut i rymden. Minst. Hon vågar knappt sätta igång datorn, för den kan ju gå sönder, så ni hajar magnituden. Jag är stolt över henne. Fast det är lite osvenskt att vara stolt över sina föräldrar; man ska tycka dom är lite pinsamma, mossiga eller tom totalt brända i huvet. Det är ok. Ibland är den svenska ”kulturen” jävligt konstig. Anyway; jag höjer min bägare och utbringar ett fyrfaldigt leve till min hypermoderna mor; välkommen in i sajberspejset!

Idag blir det Fishermans arms för att fira Rory som blivit vuxen (30 år).

Cheers!

2 kommentarer:

Björnen sa...

Tycker du att den gamla sitsen ser oskuldsfull ut?! Motiv med gulliga delfiner är ren och skär ONDSKA! Den sitsen passerar kitch-tröskeln. Big time. Så långt förbi att trädgårdstomtar och platflamingos kan jämställas med sådana mästerverk som Michelangelos David eller Picassos Guernica. Sådana sitsar är ett hot mot hela mänskligheten och förtjänar destruktion.
I rest my case.

Ett stort grattis till din mor! Hurra!

Peppe sa...

Haha! Jag tycker att det fint med gamla människor (=föräldrar) som på allvar tror att alla elektroniska apparater har en hemlig "self destruction button". Det räcker med att trycka fel EN gång och så hörs en mekanisk röst som säger: This computer will selfdestruct in 5... 4... 3...