lördag, januari 13, 2007

Levergympa och slumpkörning

Indleder dagen med att mota undan en mildare bakfylla med hjälp av My name is Earl, chips, glass och nått avsnitt av weeds, som jag har fått låna av Björnen. Gårkvällen på Fishermans var mkt trevlig vi spelade pool och jag snackade med den andra doktoranden som är i samma projekt som jag. Han är fransos, men ganska allright trots det. Vi gick sedan vidare till en bra club och dansade. Satan gav mig en gin tonic från helvetet, så sen blev jag för full och fick lov att rumla hem.

När jag känner mig lite friskare beslutar jag mig för att köra lite bil. Bara till affären och sådär. Plötsligt svänger bilen åt fel håll och vi (jag och den lilla bilen) börjar åka mot Cornwall. Det är nära, precis över Tamar River bara. Innan jag vet ordet av är jag totalt vilse i en iochförsig gullig liten byhåla ute på vischan. På nått sätt kommer jag tillbaka till en stor väg och lyckas ta mig över floden och in i Cornwall. Fint. Bilen får köra dit den vill, via småvägar hamnar vi så i en liten hamn. Jag ville till en strand som alla snackar om, men det får nog bli en annan gång. Mera planerad med karta och sånt. Lustiga båtar betraktades, vissa med två kölar som jag tippar är bra för båten att stå på när det är lågvatten. Husbåtarna! Coolt att bo i båt. Bara att lätta ankar och dra om man lessnar på allt. Vi tog oss sen såsmåningom hem via en proppfull affär.

Vidare har jag nu installerat en käck lampa i hallen som tänds automatiskt, när man kommer hem. Very chic och man får en illusion att någon bryr sig när man kommer hem lixom.

Nu ska jag på fest igen. Till Katie, som fyller år. Hon får en flaska vin av mig. Dålig fantasi… Hon bor sketlångt bort så jag tar bilen, jag orkar ändå inte dricka sprit idag igen.

Saludos camrados!

Lite bilder från dagens eskapader:



Inga kommentarer: