måndag, januari 29, 2007

Goda grannar

Kom just hem från en trevlig middag hos grannarna. Dom bjöd in mig och det visade sig att dom var mycket trevliga. Mannen var lite annorlunda, vegan och extrem miljönisse, men å andra sidan är jag ju själv ganska extrem miljönisse om man säger så.

Skillnaden är att jag tex äter alla djur och fiskar jag kommer över. Jag gillar god mat alldeles för mycket för att avstå. Dessutom är det iallafall kört, oavsett om man avstår från alla läckerheter naturen har att bjuda på eller inte. Det är givetvis totalt förkastligt att tänka så, men jag kan inte hjälpa det. Sorry.

Såpass goda grannar har jag aldrig haft i Sverige, utom när jag var liten. Det är kanske en kulturell grej, jag vet inte, men i Sverige håller vi oss nog mera för oss själva och tenderar i många fall att verkligen anstränga oss bara för att inte råka ens möta grannen i trappen...

Inga kommentarer: