tisdag, januari 16, 2007

Stora nyheter!

Jag ska bli pappa!

De flesta av er vet det redan ju, men ETA är 18 juni! Vilken sort vet vi inte ännu och vill nog inte ta reda på det tror vi. Det får bli en överaskning. Ska bli skitkul! Barnet ska födas i England enligt planerna, så det kommer bli en svensk/engelsk medborgare. Jag håller redan på med att komma på massa namn.

Jag misstänker att denna bloggen kommer antingen; 1. försvinna helt 2. kantra över mot en "vi-har-fått-barn-kolla-hur-det-växer-blog 3. uppdateras en gång om året efter den 18:e.

Vidare kan jag rapportera att jag nu är online! Både telefon, digital-TV och sweet sweet bredband! Återstår bara att köpa lite möbler att sitta på (skriver nu liggandes på golvet i vard.rummet) och en trådlös router förstås.

Livet är underbart!!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis. Ska bli kul!

Björnen sa...

Grattis! Det måste kännas fantastiskt! En helt ny fas i livet osv. Du får rapportera efterhand saker sker.

Åh, och förresten: Grattis till barnet också. ;)

sa...

Tackartackar

Peppe sa...

GRATTIS!

Mediakillen sa...

Ja, härligt!

Tycker helt klar du skall välja alternativ 2, och bränna ner innehållet på en DVD som du ger barnet i 30 års present. Vilken gåva! Har redan dårligt samvete för att jag inte har gjort det samma...

Men massor av upplevelser väntar, jag har tex sett "Pippi är skeppsbruten" med Rebecca 7 gånger om dagen de senaste 6 dagarna. Det känns inte alls ensformigt och ett extra plus är ju att det är en dansk dam som berättar över de svenska rösterna och som inte översätter svordomar som "Fy fabian".

Och det med at ungen blir engelsk medborgare... Det kräver ju att du är "settled" och det är nog tveksamt om du uppfyller den definitionen!

Kramar