söndag, januari 14, 2007

Lyckad utflykt till Cornwall

Ganska trevlig fest igår. Jag kom till final i bananleken. Hurra! Man skulle knuffa en rund frukt med bananen till en linje. Jag slapp den stygga geléshot’en, eftersom jag körde bil. Man blandade dock imponerande kitchiga drinkar så det var lite synd...

Idag var jag lite bättre organiserad (och inte bakfull) inför min Cornwall eskapad. Jag tog den lilla båten över floden och sedan promenerade jag över dom gröna kullarna till storhavet (som norrmännen säger om en obruten havshorisont) på andra sidan. Kom till en liten pittoresk by, som givetvis hade en schyst pub, The Devonport arms, tror jag den hette. Man kunde stå där o blicka ut över havet och läppja, i mitt fall på en ginger ale, eller en riktig ale, tex rekommenderar jag Tribute, eller om man vill ha en med lite ”rikare” smak; Cornish cream.

Det var en fantastisk dag med sol och gött väder. Härligt att leva! Jag såg sparvhök (tror jag), massor av fårskallar, en stor flock med råddjur och en hel del engelsmän.

Nu ska jag beställa Chicken Biryani från den, enligt Simon (som har jävligt bra smak), bästa indiska take away’en i stan! Det är man värd nu när man har knatat flera miles.

Ha d gött!

















Inga kommentarer: