onsdag, januari 10, 2007

Tillbaka for tillfallet utan ÅÄÖ

Hemresan gick bra. Bara ca 45 min forsenad med taget. Det ar lixom ok, for att vara i England. Tagtrafiken ar inte i varldsklass... Dom sager att det beror pa att den var i daligt skick for ett antal ar sen och att istallet for att spendera miljarder pa underhall sa privatiserade man. Problemet var att dom privata bolag som tog over inte prioriterade underhall, sa nu ar jarnvagen i daligt skick, med mkt forseningar och savidare som foljd. Jag tror att det har varit ngn form av problem, utan att overdriva, minst 70% av gangerna jag har akt tag.

Har agnat dagen at att reda ut miljarder papperssaker. Bade privat o pa jobbet. Exempelvis ar min hyra inte betald pga ngt byrokratiskt krangel pa banken, blir tvungen att bege mig dit i morgon for att reda ut det och lite annat som ar oklart. Man undrar i sitt stilla sinne nar man ska kunna agna 100% av tiden till annat an att ringa olika bolag for att reda ut besynnerliga rakningar fran gamla hyresgaster osvosvosv. Men det ger la sig.

En skoj grej ar att jag, med stor sannolikhet (tar inget for givet), far bredband hemma den 16:e. Stora nyhetsgrejjer pa blogen utlovas i samband med detta (ifall allt funkar+att dom flesta av er redan vet vad det ar, men sag inget!) :) Heng me!

Tills i morron, eller sa, ska jag forsoka fa till en liten summering av tiden i Sverige over jul + lite mera grejs. Det blir la skoj? Fina bilder o sant. T.o.m. med ÅÄÖ!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Misstänker starkt att jag inte tillhör den speciella gruppen ''de flesta'' av någon outgrundlig anledning. Får hänga med Hemulen istället...

sa...

Jo det tror jag du gor faktiskt ;)

Ninndill sa...

Bra blogg.

Det där med försenade tåg är nog inte exklusivt för England, tyvärr... Beskrivningen kunde nog lika väl röra Stockholms pendeltåg ;)

sa...

Tackar!

Styggt, att det funkar sa daligt, man vill ju astt folk ska aka kollektivt ju.