lördag, januari 27, 2007

Raggare / 4

Kidsen här kör runt i små japanska bilar. Dom parkerar längs min väg hem, längs med havet. Sitter där, käkar skräpmat, lyssnar på musik på hög volym och skriker.

Ett besynnerligt och lite tragiskt fenomen. Get a life lixom. Men jag var ju i.o.f.s. likadan. När jag var 14. Problemet är väl att dom är runt 20. Jeeses, sicket trist liv. När jag var runt 20 jobbade jag på TV4, partajade med kändisar (well, i allafall i TV branchen) och kunde hitta på sånna hyss som att bara dra till Paris över en helg för att gå på trendiga klubbar och bara slå runt i största allmänhet. Fan, det låter nästan som jag hittar på, men det gör jag inte.

Nu måste jag sova, har inte fått en blund sen i Söndags. San Sebastian var trevligt men intensivt.

Kramar er alla

4 kommentarer:

Björnen sa...

Hade de wunderbaums och plyschtärningar i backspegeln också? För utan det faller ju hela grejen platt liksom...

sa...

Yes sir, vissa har en hel klase!

Tänk dig en ful-pimpad Clio, tonade rutor, sänkt med tjockt avgasrör för att det ska låta mycket och en stor baskanon som dunkar så rutorna skallrar.

I denna styggelse sitter 3-4 kids och vevar med armarna till musiken. Och så kör dom runtruntrunt alternativt parkerar längs med "min" väg (dvs längs havet) hem från Barbican.

Björnen sa...

Clio är ju en fransk bil - inte japansk. Dessutom så är Clion nästan inte en bil. Kidsen verkar ju helt ha tappat konceptet...

sa...

Jaja din besserwisser, det var bara ett exempel. Tänk dig då en Yaris istället då då och ja Clio är nästan inte någon bil. Tacka vet jag Volvo 745, det är en riktig bil för riktiga karlar!

Fast nu kör jag ju förstås Fiesta, en ganska genomkass konstruktion som rasslar och knackar och bränner olja, men tar mig iallafall till affären och på små utflykter.