måndag, januari 08, 2007

Webberoendet

Läste om en 19 åring som hotade med att ta livet av sig och som senare flydde hemifrån, bara för att få fortsätta spela sitt dataspel.

Shit, det kunde vara jag, med den skillnaden att mitt beroende är mera uppkopplingsrelatierat. Tanken på ett liv helt utan internet är skrämmande och väldigt främmande. Jag har blivit beroende utan att jag märkte det. Jag gör vad som helst för en bra uppkoppling.

Jag håller på med en mäktig pappersexercis med telewest bredband i england. Dom vill ha ett kontoutrag från min svenska bank, för det är "proof of residence". Att jag bor i england och har ett engelskt bankkonto tycks inte vara intressant. Dom vill ha ett bankstatement från sverige och det fick dom även. Man har ju gett upp med logiken rätt snart däröver. Problemet var bara att dom inte var nöjda med pappret jag skickade från min gamla bank, SEB, stämplar och påskrifter till trots. Nu har jag lyckats gräva fram gamla räkningar, som tack o lov inte var slängda. Dom ska idag faxas till england och vi får se om detta godtas som "proof of residence". Galet mycket engelskt och totalt ologiskt som vanligt. Om detta godkänns har jag bredband hemma inom "ca 7 arbetsdagar"!

Inga kommentarer: