torsdag, januari 11, 2007

Fotoner som fastnade i mobiltelefonen

Här kommer några bilder från tiden hemma samt resan hem. Många av grejerna jag gjorde blev förstås inte fotade med min lilla mobilkamera utan får väl presenteras någon annan gång eller så. Några som tål nämnas var (utan speciell rangordning): Malvas dop, segern över greken i biljard, dykning, nyår, Tingsek / Timbaktu (som jag fick nöjet att klappa om och överösa med beröm efter giget) på nef och alla najsa umgåskvällarna med alla polarna o familjen.




Björnen trollar fram excellent kaffe med sin Gaggia maskin. Latte, macciato, espresso; allt efter önskemål. Nymalen übernitiskt tillagad underbart doftande perfektion. Jodå, den mannen kan sitt kaffe.



Fantastisk bento och sushi på Pålles stamställe Nakayoshi, kristinelundsgatan



Operan, så som den var tänkt att ses; från vattnet (inte från stan, som 99% av alla ser den, smart tänkt där - inte)


Greken, väldigt fascinerad av en mysko rörkoppling, ända tills jag sa att det nog är en bajstanktömmaranordning för båtarna.


”Här ska staden ligga” – sa stadens grundare Gustav II Adolf och pekade på Gustav Adolfs torg. Ett bra val, inte minst strategiskt, det är ju så nära till allt; två IKEA och vad ni vill av kulturellt utbud så som; frölunda indians, lejonet o björnen glass, liseberg, opera, god mat, feskekörka, goa gubbar och teater. Den knugen visste var han peka!


Bondagesjöhästar i Göteborg.

En lustig fallos i London, nära Leverpöl street.


Översvämmade marker. Ett tecken på den globala uppvärmningen? Vem vet, men vi får nog se mera av sånt i en ganska nära framtid misstänker jag.


En station någonstans på vägen… Det är sympatiskt med amplar med blommor på offentliga platser tycker jag, speciellt på vintern.
Äntligen hemma! Blåsigt, mörkt och väldigt ensamt. Tog bilden på väg till affären. Höll på att blåsa bort i byarna.

Inga kommentarer: