lördag, januari 20, 2007

San Sebastián here I come

Inget känns mera rätt än att åka till Spanien när dom rapporterar om snöslask och elände hemifrån (här är dock runt 12 grader och som vanligt 5 min sol / 5 min regn hela tiden). Ska på vetenskaplig konferens med en massa viktiga forskare, varav vilka flera publicerat både i nature och science (görmärkvärdigt). Jag förväntas prata i 15 minuter om mig själv och mitt projekt. Nervöst. Antagligen en av dom viktigaste presentationerna i min karriär. Nu ska det imponeras och nätverkas!

Fast mest nervös är jag ändå över själva resan. Jag gillar inte att resa per se, bara att anlända någon annanstans. Jag lovar iallafall att koppla av lite imellanåt och ta lite bilder åt er. Jag ska se om jag lyckas uppdatera bloggen mobilt, men jag ger upp om det är för jobbigt. Anyway, jag åker i morgon och är tillbaka på Torsdag. Hoppas dom Baskiska separatisterna håller bombfingrarna i styr.


San Sebastián

Adiós!

1 kommentar:

Björnen sa...

Nä, jag är inte alls avundjuk. Och jag vill inte alls resa till något varmare ställe där det finns en riktig sol - för jag trivs här i slasket. Jag unnar dig verkligen detta, jättemycket.

Ha en trevlig resa och lycka till,
you bastard!