onsdag, november 15, 2006

God Jul

Satt på jobbet och filade kod. Fick bra nuffor ut och mitt i allt flyt ringer bossen för hyresfirman och meddelar att det grönt med att hyra! Nu behöver dom inte nån hyra i förskott längre och ingen borgenär. Det räckte med att jobbet intygade att jag var hyvens (anställd typ) och att dom fick se mitt kontrakt (3 år) + lönebesked!

Jag vågar inte tänka på hur det hade varit om man hade kommit hit fattig och utan att känna en käft... Hu.

Man sätter upp julprydnader i stan här. En massa gubbs stod på rangliga liftar och hängde kablar i en stackars gran som höll på att blåsa omkull i stormen! Tokigt. Och mitt i alltihopa har dom satt upp ett jävla stort pariserhjul och karusell. Ser helt absurt ut i höstmörkret och regnet. Men jag gillar deras tåga! Dom ger sig inte. TivoliJulen ska tillvarje pris funka och det i jävligt god tid :)

Pimp my jul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tivoli-jul! Låter ju som Liseberg. Fast mindre. Och lite mer portabelt. Och helt utan kaniner!

sa...

Jag såg några fjortisar med blinkande kaninöron på skallarna! Men lisebergskaninen är betydligt mera evil förstås. Ren ondska.

Fast det är la kul att det händer grejjer i det annars så kompakta höstmörkret, ska man tycka!