torsdag, november 02, 2006

Robin Hood och Vietnam

Tog en taxi in till Nottingham pa kvallen for att kolla in stan.
Hamnade vid centralstationen (delade med en skitsnygg (tank Julia Roberts fast spansk blod) kvinna fran kanarieoarna, som skulle aka tag).

Vandrade planlost en stund. Sag en skylt med "Robin Hood...ngt" foljde den och kom till varsta turistfallan. Ngnslags Robin Hood land el liknande med shop dar man kunde bla kopa stora svard for ca 250 pund.

Hittade tillslut en restaurang, "Phat", med snygg intredning och vietnames/kinamat. Bestallde "special house curry" och Tsingtao beer (the best beer in china). Det var blixtsnabb service, men maten var dessvarre den vanliga "kinagaggan". Ganska ok curry dock. Totalbetyg blir tre Robin Hood huvor av fem. Elvis "Are you lonesome tonight" ur hogtalarna. Yes I am...

En handikappad kvinna tog sig modosamt fram pa gatan utanfor och fick mig att tanka pa hur skort livet ar.

Efter en cocosnotsglass till dessert tog jag en taxi (jag var lite trott/lat) hem igen. Taxiforararen hittade dock inte till min gata sa efter en stunds planlost irrande fick jag nog och betalade/gick ut. Dumt. Jag hade bara en vag aning om vart jag skulle, men hade tur och rakade hamna ratt pa ngt satt.

Gott med tur!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Schysst sätt att klämma in lite tårdrypande empati med den rullstolsburna kvinnan! Du har ju grym känsla för dramatik.
Kanske dags att även pröva cliffhanger-avslut som i Prison Break?

sa...

Tackar!

För du är väl inte ironisk? ...antar jag på ett totalt ickeironiskt sätt.

Anonym sa...

Tror jag är oförmögen att säga/skriva något helt utan någon antydan till ironi. Så jo, jag var nog lite ironisk. Fast jag menar det faktiskt i högsta grad. Hur nu det går ihop...