söndag, november 26, 2006

RWYC Regatta #2

Lider av en ny förkylning som avlöste den jag nyss blev av med. Vägrar låta den besegra mig dock. Vad således ute på havet denna härliga förmiddag, en stadig sydväst blåste runt 8 m/s, perfekt dag för segling.

Idag gick det mycket bättre för "Rush" än förra gången och vi kom till och i mål, dock sist, 7 minuter efter vinnaren. Mina teorier är att vi gick för högt mot vinden o pressade istället för att gå lägre och få mera fart, fast förstås förlora i höjd. Tror det ändå lönar sig att göra något fler slag om man bara håller farten uppe. Besättningen behöver förstås lite mera koordination så vi jobbar bättre ihop. Allt funkade dock mycket bättre idag. Spinnakern kontrollerades på ett snyggt sätt och seglingen som sådan var det inget fel på. Det är mest taktiken som brister tror jag.

Satt efter racet i evigheter på klubben (man får bjuda till lite) och diskuterade bla svenska samhället... Jag var totalt slut, förkyld o allt. Det är inte den gamla vanliga slöseglingen man är van vid direkt. Hårda bud och snabba ryck är det! Gött, i 1 timme o 22 min. (vår tid idag)!


(Tips: man kan klicka på bilderna o se "större" version.)

Inga kommentarer: