torsdag, november 09, 2006

Lägenhet

Mitt letande efter lägenhet kan vara slut. Hittade en nice idag. Den är stor, ljus och ligger 1 minut från havet och 3 från jobbet. 3 rok, ca 70 kvm. Man kan se 5 cm hav om man är 1 mm från rutan och kollar så mycket åt höger man kan. Rätt ok. Får se om jag får den. Man måste ha ngt av följande: 6 månader i UK (kredithistoria), det har inte jag, så då återstår: 1. Betala sex hyror i förskott (hahaha) 2. jobbet garanterar 3. En kompis går i borgen. Jobbet har redan gått med på att "garantera" annars har jag en kompis som går i borgen. Hajjar ni? Efter fem veckor har man en kompis som är beredd att gå i borgen. Det är rätt ok.
Dom jag bor hos har sålt huset så jag måste flytta innan januari, men det är inga problem.

Har inte mycket att berätta annars. Hosta på nätterna och dunderknarket (morfinhostmedicin som knockar en) är på upphällningen.

Hej
länk till annonsen
Min fina skiss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut som en schysst lya! Hoppas det går vägen.

Schyssta engelsmän verkar vara som ställer upp med borgen och garantier efter såpass kort tid. Eller så är de bara lättlurade. ;)

sa...

Jag tror det går vägen.

Det enda negativa är att det heltäckningsmatta överallt. Men det är det i England. Och dumskallen har även vit (!) i vardagsrummet, så inget rödvin är välkommet där antar jag...