lördag, november 11, 2006

Kyla och värme

Man är lite inkonsekvent där jag bor. 1:a veckan när jag bodde här visade man mig hur man kan sätta på värmen om det är kallt. Det är gascentralvärme (en panna som drivs av gas). Igårkväll satte jag igång värmen, för jag frös. Då blev 'värden' arg och skällde på mig. Konstigt. Varför visa hur man gör om man inte får...? Jag får väl betala lite extra antar jag så ordnar det sig nog. Man kan ju inte gå runt och frysa. Jag flyttar antagligen den 9:e dec iallafall, men det är ju bittert om man ska frysa tills dess. Sjuk och jävlig.

Blev glad i morse, för jag fick ett vykort! Ett riktigt, med frimärke och allt. Från T. som vart i Barcelona. Det skickas lite för lite vykort tycker jag. Men jag är i och för sig antagligen sämst av alla på att skicka. Så jag ska ju inte snacka. Det är iallafall sköj att få. Tack T. Kramar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underligt det där med värmen. Fast jag antar att värmen bara skall finnas där för syns skull eller nåt...

Jag menar: Du befinner dig i landet där man med glädje drar vattenledningar oisolerat på utsidan av huset (för att de skall vara lättare att laga när de fryser sönder!), där man precis har "upptäckt" isolerglasfönstret, och där man helst skall ha heltäckningsmatta i badrummet. Landet vars kulinariska höjdpunkt stavas fish and chips. Chipsen är vad övriga världen kallar pommes frites.
Var finns logiken?! ;)

sa...

Logiken finns inte. Jag instämmer och kan även lägga till saker som: tex vänstertrafik och dubbla kranar i tvättstället (en varm o en kall). Chips heter dessutom crisps :)