söndag, november 12, 2006

Kreativitetsnoja

Nästan alla mina vänner sysslar med musik känns det som. Några har såna där myspace sidor. Dom är jäkligt duktiga alltså. Jag blir impad och lite panikslagen över att jag själv inte gör någon musik längre nästan alls. Vad hände? Jag tappade kreativiteten på något sätt. Eller orken. Jag saknar i alla fall min gitarr och lurar på att köpa en ny. Sen ska jag göra lite nya grymma låtar och skaffa en myspace också kanske. Fast det kommer säkert bara bli tråkiga medelålderseftertänksamma softgrejjer som ingen vill höra ändåså. Eller covers.

Bra grejer som bekanta har gjort:

J’s två musikprojekt. J är grym sångerska. Den bästa jag känner, tror jag. Jag hade förmånen att göra några låtar med henne en gång. Det blev ganska ok. Hade potential kände jag. Men så flyttade hon till London. Och det var nog bra, för det låter otroligt schysst!

Blind maze
Anorak light

MG, är en hård syntare som är cool, tycker jag. Jag vill också vara hård, men jag är nog mes forever. Här är i allafall MG’s musikprojekt:

MG75

Eftersom jag inte har något liv gjorde jag ett test på nätet. Det går ut på att man kör på shuffle och klickar fram en låt för varje ny fråga, låttiteln som poppar upp är svaret. Jag la upp all musik på min hårddisk i winamp och körde testet. Här är resultatet:

Will it be ok? Romace in Durago
How are you feeling today? New morning.
How do your friends see you? O children
Will you get married? Som salomon sång
What is your best friend’s theme song? Just like a woman
What is the story of your life? Only a northern song
What was high school like? Lay down your weary tune
How can you get ahead in life? Ugliest girl in the world
What is the best thing about your friends? Jailbreak
What is tonight going to be like? Click clack
What is in store for the remainder of this weekend? Yellow submarine
What song describes you? Morning dew
To describe your grandparents? (515) (Slipknot)
How is your life going? Advanced (Filterheadz love distortion mix)
What song will they play at your funeral? Dessa strebrar
How does the world see you? Only a northern song
Will you have a happy life? 'Till I fell in love with you
What do your friends really think of you? Hot in the city
Do people secretly lust after you? Welcome to happiness
How can I make myself happy? I don't belive a word
What should you do with your life? Live for one day (morjac extended mix)
Will you ever have children? Queen jane approximately

Peace my friends! I am hot in the city!

Tack för tipset ”ett liv i exil".

Inga kommentarer: