måndag, november 13, 2006

VIP visit

Idag hade vi celebert besök på våran enkla forskningsinrättning. Typ en minister eller något sånt. Handelsministern tror jag. På engleska hette han iallafall: Secretary of State for Trade & Industry, the Rt. Hon. Alistair Darling MP. Han hade några lokala underhuggare med sig också och pressen skulle enligt uppgift närvara. Jag hade fått ett mail där man förvarnade och bad alla att vara ”tidy” osv.

Jag var görspänd och hade finskjortan och kavaj och allt. Besvikelse. Jag tror kanske jag skymtade den viktiga personen i korridoren och pressen såg jag inte röken av. Scheisse! Jag hade lika gärna kunnat vara klädd i komfortabel t-shirt eller ngt ju. Och vart avspänd. Fast min handledare var imponerad iallfall. Men The Rt. Hon. Alistair Darling (!) MP, was disapointing to say the least.

Jag producerade iallfall en rätt fin plott idag. Det är ju alltid något. Plottar ska gärna vara invecklade och är görviktiga för att vetenskapen ska se vetenskaplig ut. Synd bara att jag inte fick visa den för ministern. Han hade säkert blivit svinimpad av den invecklade plotten och låtsas förstå.

Chip o hej

Inga kommentarer: