tisdag, november 21, 2006

Hells Fikare

Det finna alla möjliga klubbar i England. Dom älskar det. På jobbet tex finns "the sports and social club" som bla spelar cricket och fotboll, "The sustainability club" som inte åker bil (tror jag typ), "The fair trade club" (som säljer rättvisemärkt fikabröd i fika rummet", "Royal Western Yacht Club" (som vi känner till lite redan), och så vidare. Allt är "club".

Jag är med i en (finns flera) CoffieClub på jobbet.
Dom gör sånt där pressokaffe (man häller kaffepulver i en burk, häller i varmvatten o pressar efter en stund ner ett filter som separerar kaffesump och kaffe) och jag har gnällt görmycket på att det alltid är för svagt, så nu gör dom en special till mig som ingen annan vågar ta av och tittar storögt när jag häller i mig mina baljor. Vanlig svensk styrka / mängd kaffe... Deras är mera som T.

Det skojigaste av allt är att dom verkar tycka att dom är lite farliga och ’knarkBalla’ för att dom inte dricker T utan tar sig ett psykedeliskt koffeinrus. Ett stort statement från dom coola rebellerna som ”gör sin egen grej och skiter i all kutym”. Engelsmän :)

Inspirationstack för denna post till Björnen som kommer få en ”I-Love-The-Pata-T-shirt” med e-posten inom minst en kalendervecka.

Inga kommentarer: